Zelfbeeld is een keuze

Zelfbeeld heeft niets te maken met wat andere van jou denken of vinden. Het woord zelf geeft eigenlijk al aan wat het inhoudt; zelf-beeld. zelfbeeld is het beeld zoals jij jezelf ziet. Niemand mag van jou verwachten hoe jij je zelf ziet net als jij van niemand kan verwachten hoe zij zichzelf aan de wereld willen tonen. Zelfbeeld definitie (btsg.nl)

Ik heb jaren over mijn eigen zelfbeeld gefilosofeerd, hoe wil ik zijn hoe moet ik eruit zien. En het erge van alles is, dat ik alleen maar dacht aan hoe andere mij zien staan. Ondertussen ben ik wel wijzer geworden. En heb ik een schijt aan procedure gecreëerd.. Ik heb geen  schijt aan mensen, ik heb wel schijt aan wat ze denken. Sorry voor mijn lelijke taal gebruik.


Dit heeft mij aan het denken gezet. Als jong meisje was ik vaak het buitenbeentje onder mijn klasgenoten, vrienden op kamp etc. Ik ging wel met iedereen om maar me mond was ook vaak te groot. Ik zei wat ik dacht en daar was niet iedereen even blij mee. 


Ondertussen ben ik een volwassen vrouw, moeder en ik ben bewust van wie ik ben, wat ik kan en waar ik heen wil. Dit houdt niet in dat ik niet wil blijven groeien en ontdekken wie ik nog meer kan zijn. Stap voor stap telkens een steentje erbij. 


Hier een paar leuke tips om je zelfbeeld te kunnen opkrikken:



  • Zorg goed voor jezelf
  • Maak zo nu en dan een lekkere maaltijd speciaal alleen voor jou
  • Boost je eigen ik op. Flirt als dat goed voelt (je hoeft niet gelijk een telefoonnummer te krijgen, lachen is ook leuk)
  • Lach vaker
  • Kleed jezelf prettig, je loopt er zelf mee. 
  • Hou een dagboek bij of eschrijf gedichten/muziekteksten. 
  • Wees eerlijk tegen jezelf 
  • ALS LAATSTE VOOR NU --> heb SCHIJT aan wat mensen denken, niet aan de mens zelf maar wel aan wat ze over jou denken. 
Jij bent in controle van je eigen body, mind & soul. Je hoeft niet te verwachten dat je in 1 keer zal veranderen, dat kost namelijk tijd en energie. Maar wie is een ander, om tegen jou te zeggen dat je lelijk of te dik/dun  etc bent. Wie mag bepalen wat jou geaardheid is en/of bepalen met wie je wel of niet mag omgaan.

Een opdrachtje:



  • Neem een moment voor jezelf en bekijk je naakte lichaam in de spiegel. Benoem wat je mooi aan jezelf vind. Zonder het negatieve naar boven te halen.  Als je het eng vind om jezelf naakt te bekijken. Kan je ook beginnen met kleding aan tot jij het wel prettig vind om jezelf te wonderen. Want je bent mooi, vergeet dat niet <3
Wees jezelf en zijn al zoveel andere

Veel liefs Aureliana

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een concept uit februari (nooit de tijd gehad het uit te werken) raw!!

Ik ben altijd een winnaar

Eendjes voeren doe je alleen