Geloven in dromen, ook met ups and downs (verhaal uit november)

Hallo daar,

Daar ben ik weer.
Weer terug van weg geweest.
ZO ver weg was ik niet.

De afgelopen tijd heb ik een aparte ontwikkeling tot mezelf genomen. Ik zette een doel, die doel werd door onmacht weggenomen en ik plaats van opgeven. Gaf ik mezelf moed om weer vanaf het begin opnieuw te beginnen.

Restarten

Een tijd terug bedacht ik dat het goed zou zijn als ik materialistisch gezien mijn creativiteit mocht uitbreiden, zo dat ik onafhankelijk mijn verbeeldingskracht de kon loop geven.
IK besloot te sparen met alle beetje die ik bij elkaar kon krijgen.

Dit was een nieuw en apart gevoel ik had dit gevoel nog nooit eerder ervaren.
Ik die de keuze maakte op daadwerkelijk iets voor mezelf te sparen. Ik ben namelijk een flap uit met woorden en ja je raad het al. OOK MET GELD. Ik deel graag wat ik kan en probeer daar samen met mijn gezin van te genieten.

Het moment dat ik dus wel de keuze maakte om eens voor mezelf te kiezen, zonder dat ik me daar naar over viel tegen over de rest van mijn omgeving (mijn gezin).

Zo gezegd niet zo gedaan, ik was ondertussen bijna op de helft en BAMM ingebroken. Al onze spullen inclusief spaargeld waren meegenomen tot in de details van digitale foto's. Mijn hart bloedde zo diep door dat iemand mijn foto's en filmpjes had meegenomen. De rest vond ik jammer en tja what evahh..

En toen kwam ook daar de klap van. ER is iemand in de veiligheid van onze dochter geweest. Men  die geen fatsoen heeft en aan men denkt. Iemand die met zijn of haar eigen demonen aan het battlen was.

Het gerucht gaat dat het een bekende geweest is, die mij ondankbaar vind. Grappig wanneer iemand om zo een actie een ander pijn wilt doen. Gelukkig kan die persoon mij niet pijn doen met spullen. Ik hoop zelfs dat die persoon zo blij is, dat die eindelijk zijn of haar verleden van vernedering kan vergeten. Want waarom wil je anders iemand zo erg vernederen wetend dat jezelf nooit de fout bij jezelf zou kunnen vinden.

Maar goed dat allemaal tenzij. Het is in mijn ogen: men zal het veel harder dan ons nodig gehad hebben.. Wees er gelukkig mee..

Verder met mijn verhaal. De weken en tijden gingen voorbij en ik besefte steeds vaker dat ik al dat materiaal niet nodig heb om creatief actiever te zijn. Ik begon de waardering van de kleine momenten in het leven. En daarnaast leerde het ons gezin ook de waarde, dat niet iedereen het goed met je heeft. Dit laatste is vooral met de goedheid van mijn gelieve moedertje. Pracht mens met een goed hart en gelukkig nu ook wakker.

De dag vandaag heb ik mijn eerste doel tot mijn beschikking en ben ik trots dat ik voor het eerst iets heb gespaard, de moeite hebt genomen het te durven uitgeven en gelooft mijn hele mechanische dat ik het waard ben om voor mijn eigen goals te strijden.

Wat je goal ook is, je bent het waard deze na te streven. En ja dat kan met ups en downs. Mijn les hierin is, dat ik het makkelijk had kunnen opgeven toen ik gestagneerd werd (of dat ik juist een battle kreeg om mezelf te bewijzen dat ik het echt wilde) en toch verder ben gegaan met het geloven in mijn doelen en vooruitgangen.


Wees jezelf er zijn al zoveel andere

Veel liefs







Reacties

Populaire posts van deze blog

Een concept uit februari (nooit de tijd gehad het uit te werken) raw!!

Ik ben altijd een winnaar

Eendjes voeren doe je alleen