Van alle markten thuis (scherpe tong)

Van alle markten thuis

Wat maakt een mens gelukkig en waarom willen andere mensen je altijd zien falen.

Er zullen altijd momenten in je leven zijn, dat je door andere naar beneden gehaald wordt.

De ene keer hebben ze het door en vaak hebben ze er niet eens weet van.
Men kan niet van een andere horen wat hij of zij fout doet. WHY NOT.. Daar leer je toch van. Ik vind het super fijn als iemand mij vraag waarom ik het juist op deze manier doet ipv die andere.

Soms heb ik niet door, dat ik woorden eruit floep die niet iedereen snappen noch waarderen. Wat ik wel dope vind is, dat iemand de kracht heeft mij hier op te attenderen ( of ik het nou wel of niet leuk vind, ik zal er altijd over nadenken).

Een betweter, beterweter. Jup dat hoort wel een beetje in mijn straatje bij een aantal mensen. En eerst stoorde ik mij daar aan tot ik vragen aan mensen ging stellen waarvan ik wist dat ze eerlijk tegen me zouden zijn (ongeacht mijn mening/stemming). Ik erger me mateloos aan dat soort antwoorden en aan de andere kant juist weer niet. Het geeft mij de bevordering om mezelf onder de loep te nemen en mezelf te leren begrijpen waar deze antwoorden vandaan kunnen komen.

Even terug naar de titel --> Van alle markten thuis.. Wanneer ben je van alle markten thuis? En pas jij in het kopje, dat je daadwerkelijk mensen wil zien falen of dat je ze juist wilt helpen.

Markt 1
Je wilt graag helpen en zegt waar je aan denkt, zonder na te denken wat het voor een andere kan betekenen.

Markt 2
Je laat de persoon in zijn eigen sop gaar koken en drink rustig je thee aan de zijkant op tot die gene (wat dan ook doet).

Markt 3
Je stelt kritische vragen (waardoor de persoon zich ongemakkelijk kan voelen), zodat de persoon een scherpere visie krijgt over het geheel.

Markt 4
Vul zelf verder in.

Of ben je juist van alle markten thuis. Je kijkt, vraagt en geef zo hier en dan je mening als dat wel of niet wordt gevraagd.

Al om al is het vaak met de juiste intentie.

Moraal van mijn verhaal. Zelfs als ik lelijk blikken van mensen krijg, omdat ik een scherpe tong heb en een snelle spraakvermogen op praktische wijze. Laat ik me niet de laan uit gooien, omdat die gene daar niet tegen kan. Wat ik wel steeds vaker doet is --> Mijn mond dicht houden.. En dat is best lastig kan ik je vertellen. Maar al om al wordt ik wederom ook hier beter in.

Ik ben niet perfect en dat zal ik of andere ook nooit worden. (Gelukkig maar anders zou het zo saai in de wereld zijn) ;)

Wees jezelf er zijn al zoveel andere..

Veel liefs






Reacties

Populaire posts van deze blog

Welkom in mijn volle leven

Een concept uit februari (nooit de tijd gehad het uit te werken) raw!!

Ik ben altijd een winnaar